Vis / udskriv årsprogrammet 2024-2025

Tryk her for visning / udskrivning

Udskriv blanketter til manuel tilmelding / kontant betaling

Tryk her for visning / udskrivning

Onsdag den 28. august 2024 kl. 9.00 til 18.00.

Udflugt: Flymuseet i Karup og om flygtningelejr Karup og Grove. Klosterhede. Strandingsmuseum St. George i Thorsminde. Vesterhavet og Stadil Kirke

På turen møder vi natur, landbrug, andre erhverv og landsbyer under tydelig forandring. Museet i Karup er en lille vital perle. Hovedmålet er Strandingsmuseet i Thorsminde.

Mødested: Åby bibliotek. Max 50 af foreningens medlemmer. Tilmelding senest ma. 14.8. Blanket vedlagt. Tryk her for tilmelding. Pris 225 kr. Medbring madpakke.

Se mere og evt. tilmelding

Tirsdag d. 1. oktober 2024 kl. 19.00 på biblioteket

En tur ud ad Silkeborgvej med fokus på butikker med lige husnumre
Butikslivet på Silkeborgvej har ændret sig meget fra Åbyhøjs oprindelse. Der har altid været dagligvarebutikker, men engang også mange specialbutikker. Denne aften fokuseres på vejens nordlige side. Blandt disse butikker fokuseres i særlig grad på enkelte, som har en særlig spændende historie. Deltagerne er velkomne til at bidrage med erindringer.
Fri adgang. Ikke tilmelding. Pris 20 kr. inkl. kaffe/te og brød. Også indbydelse via K40.

Se mere

Mandag den 11. november 2024 kl. 19.00 på biblioteket

Mine erindringer fra Åbyhøj gennem 25 år (1947-1972)

Arne Sørensen er fjerde generation i Åbyhøj. Arbejde, fritid og familie er i hans fortælling.

Arne ser Åbyhøj fra mange sider og steder. Boet tre steder. Gået i to skoler, i fodboldklub og ungdomsskolen. Ofte sammen med andre, gerne ude. Tiden som bybud giver oplevelser. Endelig tømrer og ansættelse med indtryk og indsigt.10 år i Lokalhistorisk Forenings best.

50 kr. pr. kuvert. Tilmelding nødvendig.

Se mere og evt. tilmelding

Tirsdag d. 25. februar 2025 kl. 19.00 på biblioteket
En tur ud ad Silkeborgvej med fokus på butikker med ulige husnumre

Butikslivet på Silkeborgvej har ændret sig meget fra Åbyhøjs oprindelse. Der har altid været dagligvarebutikker, men engang også mange specialbutikker. Den nordlige side blev gennemgået 1. oktober 2024, så nu er vi på den sydlige side. Blandt butikkerne fokuseres på butikker med en særlig historie. Du er velkommen til at bidrage med erindringer.

Fri adgang. Ikke tilmelding. Pris 20 kr. inkl. kaffe/te og brød.

Se mere

Tirsdag de. 18. marts 2025 kl. 19.00 på biblioteket.

Generalforsamling.

Indkaldes. efter foreningens love.