29 august 2023

Tirsdag den 29. august 2023 kl. 9.00 til 18.00.

Sensommerudflugt: Horsens og omegn med tre muligheder for oplevelser

Vi kører mod Horsens til Fængselsmuseet, hvor vi sætter dem af, der har valgt at se museet med guidet rundvisning. Bussen fortsætter til Horsens Kunstmuseum, som blandt andet har en samling af Michael Kviums værker. Man må opleve værkerne på egen hånd. Dernæst til Industrimuseet. Også her er det på egen hånd. Et medlem af bestyrelsen er med alle steder.

Bussen samler op, og vi fortsætter ad Bjerrevej og langs den smukke Horsens Fjord til Snaptun, hvor der er mulighed for at sidde under tag og spise den medbragte madpakke.

Efter frokostpausen går turen tilbage til Horsens, hvor vi inde i Klosterkirken hører organist Karl Beck-Larsen håndtere orglet. Eventuelt en lille strøgtur på Danmarks bredeste gågade, der netop er renoveret.

Hjemturen i smukke landskaber og veje til Ejer Bavnehøj og eftermiddagskaffe.

Tilrettelagt af Niels Løgager Nielsen og Arne Ellerup.

Pris kr. 225 dækker bustur, besøgssteder, rundvisning og eftermiddagskaffe med brød. Medbring selv madpakke. Øl og vand købes. Mødested: Biblioteket. Betaling i bussen.

Tilmelding senest 14.8.2023. Max 50 af foreningens medlemmer. Optages efter først-til-mølle-princippet.Tilmeldingsblanket er vedlagt. Tryk her for tilmelding / Udskriv tilmeldingsblanket